ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

انواع قالب بتن

انواع قالب بتن

انواع قالب های بتن

1.قالب چوبی سنتی :

قالب بتن در کارگاه ساختمانی از جنس چوب یا تخته سه لایه و یا تخته ی خرده چوب ضد رطوبت ساخته می شود.تهیه قالب بتن بسیار آسان اما برای سازه های عظیم زمان بر می باشد.و قالب بتنی تخته خرده ی چوب نسبت به دیگر قالب های بتنی طول عمر کمتری دارد.اما همچنان در جاهایی که حقوق کارگری کمتر از استفاده قابل مجدد از قالب بتن است ساخته می شود.و همچنین این قالب بتن از بقیه قالب ها انعطاف پذیرتر است.و حتی در سیستم های سازه های پیچیده نیز از این قالب بتن استفاده می شود.

2. مجموعه قالب بتن مهندسی :

این نوع قالب بتن از قالب های پیش ساخته چهارچوب از جنس چهارچوب های فلزی فولاد یا آلومینیوم ساخته شده است.و قسمت قابل استفاده قالب بتن باید با مواد سطح سازه مانند آلومینیوم ، فولاد ، چوب و یا غیره پوشانیده شود.مهم ترین مزایای مجموعه قالب بتن در مقایسه با قالب چوبی سننتی بررسی می کنیم.اولی سرعت ساخت و تولید و دومی هزینه پایین دوره عمر این محصول است.قالب بتن پلاستیکی قالب بازیافت : این مجموعه قالب متصل به هم برای ساخت انواع متفاوت سازه های بتنی ساده استفاده می شود.قالب ها بسیار بسیار سبک و محکم هستند.این قالب های پلاستیکی برای ساخت خانه های انبوه با هزینه پایین مورد مناسبی می باشند.

3.قالب روپوش دار عایق موقت :

این قالب بتنی در کارگاه ساختمانی از جنس قالب های بتنی عایق ساخته می شود.این قالب بتن پس از شکل گیری و سفت شدن بتن ور محل بقی می ماند و اثرات سودمندی مانند عایق کردن صدا و دما ،مقاومت و سرعت ساخت دارد.

4.قالب بتنی کوفور یا صندوقی :

این قالب یک قالب بتنی بادوام وماندگار برای ساخت سازه بتنی است.از دو شبکه چهار خانه تقویت شده به وسیله پشت بند های عمودی با رابط های پشت بند که می توانند تا بخورند و به دیگر جاها صادر شوند.یک قالب استاندارد تقریبا 32 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد آن 1.10متر در 2.70 متر است. این قالب بتنی با دست و یا ماشین نیز می توتند حمل شود.بعد از اینکه این نوع قالب بتنی در جای خود قرار داده شد بتن بین صافی ها ریخته می شود در نتیجه آب اضافی بتن به سبب نیروی گرانش و یا باد حذف می شود. این قالب بتنی پس از شکل گیری و سفت شدن بتن در سازه باقی می ماند. هر سازه ای می تواند با این قالب ساخته شود مانند خانه شخصی ، خانه های چند واحدی شامل خانه های چند طبقه و بلند ، بناهای صنعتی و بناهای تبلیغی یا بناهای بازرگانی.تعداد زیادی از کارهای مهندسی با این قالب بتنی ساخته می شود.کوفور ها مسقیما در کارخانه ساخته می شوند وهیچ نیازی به تعمیم و بازسازی در کارگاه ساختمانی ندارند.

5.مجموعه قالب های ساختاری ماندگار در محل:

این قالب بتنی در کارگاه ساختمانی عموما از جنس پلاستیک های مسلح پیش ساخته درست می شود.این قالب بتنی در شکل لوله های توخالی و برای ساخت ستون و کف ساخته می شود.این قالب بتنی بعد از سفت شدن بتن در محل ساخت باقی می ماند و مانند محور و برش مسلح عمل می کند.

 

6.قالب بتنی منعطف :

برخلاف همه قالب های بتنی ذکر شده در بالا ، قالب منعطف قالبی است که وزن سبک و مقاومت زیاد ورقه های پلاستیک باعث بهره بردن از سیال بودن بتن و بهینه کردن سازه های عمیق می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × چهار =

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟