ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

روانسازی های بتن

روانساز بتن روانساز بتن یكی از مواد افزودنی بتن است که كاملاً جدید و تخصصی است روانساز بتن مایع بر پایه پلی كربوكسیلات اصلاح شده می باشد كه برای بتن های ویژه و سایت های كاری تخصصی بتن طراحی شده است. بتن های خود تراز شونده و خود متراكم شونده ویژه بتن هایی هستند كه الزامات آیین نامه ای آن برای به حداقل رساندن نسبت آب به سیمان را در حد نهایت درخواست کرده باشد و یا در كارگاه های خاص و حساسی كه افت اسلامپ با دیگر مواد روانساز بتن بر پایه پلی كربوكسیلات قابل تحمل نباشد همگی از مواردی است كه موارد ویژه كاربرد این روانساز بتن بر پایه پلی كربوكسیلات به حساب می آیند. یک روانساز بتن با خاصیت دیرگیر کنندگی که بصورت مایع عرضه می گردد و روی سطح ذرات سیمان اثر می گذارد و خاصیت روان کنندگی بسیار خوبی به بتن می دهد.

کاربرد روانساز بتن :

روانساز بتن برای قالب های لغزنده استفاده می شود. به عنوان یک افزودنی روانساز بتن، کاهش دهنده آب بتن است. روانساز بتن ماده دیرگیر کننده است برای افزایش خواص کار پذیری و افزایش نسبی مقاومت. روانساز بتن برای ساخت بتن آماده خصوصاً برای فاصله حمل های نسبتاً طولانی.

روانساز بتن برای بتن ریزی در هوای گرم و مواردی که ایجاد تاخیر در گیرش اولیه بتن می کند. روانساز بتن برای ساخت بتن با کارپذیری مناسب در مواردی که مصالح شکسته و ماسه با مدول نامناسب از کارپذیری بتن کم کرده باشد کاربرد دارد.

روانساز بتن برای تسهیل در پمپ پذیری بتن و عملکرد و بتن ریزی های حجیم و حجم های بزرگ از بتن های غیر حجیم که می بایست یکپارچه اجرا شوند.

مزایای روانساز بتن:

روانساز بتن برای به حداقل رساندن خطر جدا شدگی و آب انداختن بتن. روانساز بتن برای افزایش دوام بتن و امکان ویبره نمودن بهتر و آسانتر بتن. روانساز بتن برای جلوگیری از ایجاد درز سرد. روانساز بتن برای کاهش مشکلات اجرایی کار با بتن در مناطق گرمسیر. روانساز بتن برای افزایش ماله پذیری بتن. روانساز بتن برای امکان تولید بتن اقتصادی و مقرون به صرفه. روانساز بتن برای روان کنندگی و کاهنده آب با خاصیت دیرگیری.

یک روانساز بتن قوی کاهنده آّب بتن می باشد که زمان گیرش اولیه بتن را به تعویق می اندازد. روان ساز بتن با پراکنده نمودن ذرات سیمان باعث افزایش روانی بتن و تاثیر بهتر عملکرد آب بتن در واکنش هیدراتاسیون سیمان می شود.

روان ساز بتن با به تاخیر انداختن زمان هیدراتاسیون اولیه سیمان گیرش اولیه بتن را به تاخیر می اندازد. روان ساز بتن برای ایجاد مخلوط نرم و کارا در بتن هایی که سنگ دانه های خشن و زبر دارند کارایی دارد. روان ساز بتن فاقد یون کلر بوده و مناسب استفاده در کلیه بتن های مسلح است. ویژگی های روان ساز بتن. رنگ روان ساز بتن مایع قهوه ای است. چگالی روان ساز بتن 119در دمای 2 الی 24 درجه سانتیگراد می باشد. روان ساز بتن کلراید ندارد.

میزان مصرف روان ساز بتن :

میزان معمول مصرف روان ساز بتن در محدوده 25 الی 85 درصد وزن سیمانی است.

محصولات زیر از روانسازهای بتن محسوب می شوند:

  1. ابر روان کننده کربوکسیلاتی
  2. فوق روان کننده نوترال
  3. فوق روان کننده زودگیر
  4. فوق روان کننده دیرگیر
  5. روان کننده نرمال
  6. روان کننده آب بند

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × دو =

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟