ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

قالب فلزی بتن + قیمت قالب فلزی امروز (سال 1402)

قالب فلزی بتن یکی از تولیدات تبریز صنعت می باشد که با توجه به کیفیت بالا ساخت و هزینه مناسب توانسته رضایت مشتریان خود را برآورده سازد. به طور کلی قالب بتن یک سازه موقت می باشد که از جنس فلز، چوب، آجر و … می باشد. در صنعت ساخت و ساز برای حفظ بتن تا زمانی که سخت شده و به مقاومت لازمه و کافی برسد از قالب بتن استفاده می شود.

قالب بتن از اجزایی همانند بدنه ، حایل ، پشت بند و … تشکیل میابد. همان طور که بیان شد قالب بتن از جنس و انواع مختلفی می باشد که انتخاب نوع قالب در زمان اجرا و هزینه پایانی پروژه تاثیر گذار می باشد. برای قالب بندی فونداسیون ، بهتر است از قالب فلزی بتن استفاده شود زیرا نسبت به سایر روش ها از استحکام و سطح شاقولی مناسب تری برخوردار است. همچنین در پروژه هایی با عمق پی زیاد و یا سطح قالب بندی فونداسیون کم می باشد استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب قالب بتن فلزی مناسب با تبریز صنعت در تماس باشید.

بعد از انتخاب قالب بتن مورد نظر و استقرار آن در محل مورد نظر باید آنها را با دقت بررسی نمود و درزهایی که احتمالا باعث بیرون زدن بتن می شود را پر نمود. مواردی دیگری نیز وجود دارد که رعایت نکردن آنها می تواند موجب خسارت زدن به پروژه شود که در ادامه به مواردی اشاره می کنیم.

تراز بتن ریزی باید دقیقا تنظیم شود زیرا عدم دقت در این مورد می تواند باعث پر شدن یک قسمت و خالی ماندن قسمت دیگر شود. عملیات قالب بندی بتن باید توسط نیروی فنی مجرب و کارآزموده ای انجام شود. قطعات قالب باید با دقت بالا نصب شوند. تكيه‌گاه مناسب زير پايه‌های اطمينان و كافی بودن مهاربندی پايه‌های اطمينان از دیگر موارد حائز اهمیت می باشد.

تبریز صنعت با سالها سابقه در این زمینه می تواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره قالب فلزی بتن با شماره های 04132858192 – 04132858193 تماس بگیرید.

قالب فلزی

قالب فلزی چیست؟

بیشتر افرادی که می‌خواهند با سازه های بتنی و قالب بندی آن ها آشنا شوند برایشان این سوال ایجاد می شود که قالب فلزی بتن چیست؟ در جواب این سوال باید نکاتی را در خصوص سازه های بتنی مطرح کنیم. همانطور که می دانید امروزه سازه های بتنی گسترش زیادی پیدا کرده اند زیرا مزایای زیادی دارند. استحکام و مقاومت فوق العاده‌ بالای آن ها از جمله مزیت های این سازه ها می باشد که در عصر حاضر مورد استفاده ی اکثر افراد متخصص در این زمینه قرار گرفته است. ساخت و ساز این سازه های بتنی نیازمند قالب های مختلفی است که انواع مختلف این قالب ها در بازار موجود است و قالب فلزي بتن یکی از انواع با دوام، مقاوم و رایج آن ها می باشد.

در حقیقت جهت ساخت يك سازه بتن مسلح، بايد بتن تازه در قالب بتن فلزی یا انواع دیگر قالب بتن ها ریخته شود، تا بعد از پر شدن تمام حجم قالب، بتن به شكل مورد نظر در آيد. از آنجایی که یکی از مهم ترین و عمده ترین گام ها در احداث سازه های بتنی، انجام فرایند قالب بندی است، مجری یا پیمانکار سازه های بتنی باید کاملا در جریان امور و فعالیت های مربوط به قالب بندی، از ابزار گرفته تا مشخصات و روش های اجرایی قرار داشته باشد. همچنین پس از استقرار قالب بتن در محل مورد نظر باید از آن ها بازدید کرد و درزهایی که احتمالا باعث بیرون زدن شیره‌ی بتن خواهند شد را شناسایی و ترمیم کرد.

قالب بتن فلزی

همچنین یکی از مهم ترین متریال مصنوعی که در ساخت و ساز ساختمان ها و بناها کاربرد بسیار زیادی دارد، بتن می‌باشد. این ماده از سال ها پیش در امور ساختمانی و اتصالات بناها مورد استفاده قرار می‌گرفته و همچنین به دلیل مقاومت بالای آن تا به امروز بعنوان یکی از رایج ترین و کاربردی ترین متریال ها در امور ساختمانی شناخته می‌شود.

بتن از موادی مانند آهک و سیمان تشکیل شده و از آن برای فعالیت های ساختمانی استفاده می‌شود. یکی از ویژگی های مهم و رایج بتن محکم بودن آن می باشد. بتن مقاومت و استحکام فوق العاده بالایی در برابر فشار دارد که همین ویژگی باعث شده جزو مهم ترین مواد برای استفاده در ساخت و ساز بنا ها و ساختمان ها محسوب شود.

لازم به ذکر است که تمام فعالیت های بتن ریزی، نیازمند قالب بندی و آرماتور گذاری است. در واقع برای ساختن یک سازه‌ی بتن آرمه، ابتدا باید بتن خمیری در قالب هایی ریخته شود و بعد از اینکه حجم کامل قالب ها توسط بتن خمیری پر شد و به بالاترین درجه‌ی استحکام و سفتی خود رسید از قالب جدا کرد. جالب است بدانید که بخش اعظم ساخت و ساز یک سازه را قالب گذاری آن تشکیل می‌دهد پس طبیعتا قالب گذاری، بخش عمده ا‌ی از هزینه های ساخت و ساز اسکلت های بتنی را به خود اختصاص می‌دهد.

هزینه ی مصالح و ساخت قالبهای فلزی بتنی معمولا به شکل قالب، نوع مصالح مورد نیاز و همچنین دشوار یا آسان بودن ساخت آن بستگی دارد. در حقیقت ممکن است 30 الی 70 درصد مخارج ساخت و ساز بناها صرف این قسمت از امور ساختمانی شود.

از آنجاییکه یکی از مهم ترین و عمده ترین گام ها در احداث سازه های بتنی، انجام قالب بندی است، مجری یا پیمانکار سازه های بتنی باید کاملا در جریان امور و فعالیت های مربوط به قالب بندی، از ابزار گرفته تا مشخصات و روش های اجرایی قرار داشته باشد. همچنین پس از استقرار قالب بتن در محل مورد نظر باید از آن ها بازدید کرد و درزهایی که احتمالا باعث بیرون زدن شیره‌ی بتن خواهند شد، را شناسایی و ترمیم کرد.

انواع قالب های فلزی بتن

قالب های بتن انواع مختلفی دارند که عبارتند از:

  • قالب های چوبی
  • قالب فلزی
  • قالب آجری

تفاوت بین قالب های فلزی بتن و سایر قالب های بتنی:

انتخاب نوع سازه های بتنی معمولا به نوع پروژه، زمان مورد نیاز و همچنین هزینه‌های برآورد شده بستگی دارد یعنی قالب با توجه به نوع پروژه باید به گونه ای باشد که در برابر فشار ناشی از ریختن بتن، مقاومت لازم را داشته باشد و باعث بدشکل شدن بتن نشود. قالب فلزی استحکام و مقاومت بالایی نسبت به قالب چوبی و دیگر قالب ها دارد. در حقیقت قالب فلزی بتن، ظرفی با شکل و فرم خاص خود است که برای ریختن بتن خمیری از آن استفاده می‌شود تا بتن خشک شده و شکل بگیرد.

اصولا برای پروژه هایی با عمق پی زیاد، قالب بندی دیوار ها، اتوبان سازی و … از قالب بتن فلزی استفاده می‌شود زیرا این قالب علاوه بر اینکه استحکام و مقاومت بالایی دارد مقرون به صرفه نیز می‌باشد. قیمت قالب فلزی بتن بر حسب کیلوگرم حساب می شود یعنی باید محاسبه شود که کل قالب چند کیلوگرم است. بهتر است بدانید قالب فلزی نسبت به قالب چوبی گران تر است و وزن بیشتری دارد. با اینکه قالب های چوبی کم وزن هستند ولی چون نمی‌توان از آن ها چندبار استفاده کرد و استحکام کمتری دارند اصلا مقرون به صرفه نیستند. همچنین قیمت روز هر کیلو قالب فلزی بتن نیاز به بررسی توسط متخصص تبریز صنعت دارد.

کارگاه های بزرگ بتنی معمولا باید قالب های مشابه را چند بار به کار ببرند بنابراین با توجه به دلایل مختلف از جمله مقاومت و استحکام کم چوب، استفاده از آن صرفه‌ی اقتصادی ندارد و پیشنهاد می‌شود از قالب فلزی بتن استفاده شود.

پس بهترین گزینه برای استفاده در ساخت و سازها قالب بتن فلزی می باشد زیرا با اینکه وزن بیشتری دارند و گران تر هستند اما مقاومت بالا و قابلیت استفاده به تعداد دفعات بیشتری دارند. یکی دیگر از مواردی که فعالان این عرصه را به سوی این قالب ها سوق می‌دهد، سرعت بالا در اجرای سازه ها و عدم چسبندگی بتن به سطح قالب با استفاده از این قالب ها می‌باشد.

 

خرید قالب فلزی

یکی از اقدامان اولیه جهت ایجاد سازه های بتنی خرید قالب فلزی می باشد. قلب فلزی امکان ساخت سازه های بتنی با دقت و استحکام بالا را برای شما فراهم می نمایید. هنگام خرید قالب فلزی ملاک های زیادی در خرید شما تاثیر می گذارند که یکی از این موارد قیمت روز قالب فلزی می باشد. در عین حال کیفیت و ابعاد و طول عمر قالب از دیگر مواردی می باشد که باید هنگام خرید باید به آن توجه شود.

فروش قالب فلزی در انواع ابعاد ، اندازه و کیفیت ارائه می شود، از اندازه های استاندارد تا اندازه های سفارشی میتوانید با توجه به نیاز های خود تهیه نمایید. قالب های بتن فلزی در ابعاد مختلف جهت استفاده در ساختمان ها، پل ها، تونل ها و سایر سازه های بتنی استفاده می شود.

 

قیمت قالب فلزی تبریز صنعت

قیمت قالب فلزی بتن امروز

با توجه به نوسان قیمت آهن در بازار ایران، قیمت فروش قالب فلزی بتن در حال تغییر می باشد و با توجه به وزن این قالب های بتنی قیمت هر کیلوگرم قالب های فلزی متفاوت می باشد در زیر لیست قیمت قالب های فلزی قرار داده شده است.

یکی از مواردی که بر روی هزینه های یک پروژه تاثیر می گذارد قیمت قالب بتن فلزی می باشد. قیمت قالب بتن فلزی با توجه به نوع پروژه میتواند متفاوت باشد. قیمت قالب بتن فلزی به عوامل متفاوتی مانند ابعاد، اندازه، کیفیت، نوع قالب ، طرح و ساختمار بستگی دارد. همچینین قیمت قالب فلزی نو با قیمت قالب فلزی دست دوم متفاوت می باشد. جهت اگاهی از قیمت قالب فلزی نو میتوانید به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید تا لیست قیمت قالب فلزی بتن مشاهده نمایید و بتوانید انتخاب بهتری برای پروژه ی خود انجام دهید. قالب های استاندارد دارای قیمت مناسبی نسبت به قالب های فارشی دارند.

لیست قیمت براساس وزنی قالب بتن تسمه ای لبه 5

جدول وزن قالب لبه5 100 cm 150 cm 200 cm قیمت
10 cm پنل تسمه 5 عرض 6.5 kg 9.7 kg 12.4 kg تماس بگیرید
15 cm پنل تسمه 5 عرض 8.1 kg 11.9 kg 15.5 kg تماس بگیرید
20 cm پنل تسمه 5 عرض 9.5 kg 14 kg 18 kg تماس بگیرید
25 cm پنل تسمه 5 عرض 10.9 kg 16.5 kg 20.7 kg تماس بگیرید
30 cm پنل تسمه 5 عرض 12.5 kg 18.2 kg 23.5 kg تماس بگیرید
35 cm پنل تسمه 5 عرض 14.3 kg 21.1 kg 27.9 kg تماس بگیرید
40 cm پنل تسمه 5 عرض 17.3 kg 23.9 kg 31.4 kg تماس بگیرید
45 cm پنل تسمه 5 عرض 19.5 kg 26 kg 32.6 kg تماس بگیرید
50 cm پنل تسمه 5 عرض 20.6 kg 28.3 kg 37 kg تماس بگیرید
جدول وزن کنج ها 100 cm 150 cm 200 cm قیمت
5*5 کنج بیرونی 6.3 kg 9.3 kg 12 kg تماس بگیرید
10*5 کنج بیرونی 7.9 kg 11 kg 14.5 kg تماس بگیرید
10*10 کنج بیرونی 9.2 kg 14 kg 18.4 kg تماس بگیرید
10*10 کنج بیرونی 8.7 kg 12.7 kg 17.2 kg تماس بگیرید

لیست قیمت براساس جدول وزنی قالب بتن تسمه ای لبه 6

جدول وزن قالب لبه6 100 cm 150 cm 200 cm قیمت
10 cm پنل تسمه 6 عرض 7.3 kg 10.8 kg 13.9 kg تماس بگیرید
15 cm پنل تسمه 6 عرض 8.8 kg 13.1 kg 17 kg تماس بگیرید
20 cm پنل تسمه 6 عرض 10.6 kg 15.4 kg 19.9 kg تماس بگیرید
25 cm پنل تسمه 6 عرض 12 kg 17.7 kg 22.8 kg تماس بگیرید
30 cm پنل تسمه 6 عرض 13.4 kg 20.1 kg 25.7 kg تماس بگیرید
35 cm پنل تسمه 6 عرض 15 kg 22.3 kg 28.6 kg تماس بگیرید
40 cm پنل تسمه 6 عرض 18.8 kg 24.8 kg 32.2 kg تماس بگیرید
45 cm پنل تسمه 6 عرض 20.3 kg 27.1 kg 35 kg تماس بگیرید
50 cm پنل تسمه 6 عرض 21 kg 29.4 kg 37.9 kg تماس بگیرید

برتری های قالب فلزی بتن در مقابل قالب چوبی

  • صرفه اقتصادی بیشتر به دلیل عدم نیاز به مواد وارداتی
  • تمیز ماندن محیط کار
  • برپا کرد و جمع کردن سریع قالب ها
  • عمر زیاد
  • مقاومت و عدم احتراق
  • ایجاد سطح صاف برای بتن ریخته شده در قالب
  • کم کردن مدت عملیات اجرایی به علت پیش ساخته بودن قطعات
  • امکان تغییر فوری طرفیت و مقاومت آن ها

تولید و فروش قالب های بتنی فلزی

اندازه ی استاندارد قالب فلزی

ابعاد این قالب ها حتما باید مضربی از عدد 5 باشد البته نیازی به از پیش سفارش کردن آن نیست زیرا به راحتی می توان از بازار تهیه کرد. سطح قالب بتن فلزی از ورق آهن سیاه به قطر 3 میلی متر تشکیل شده است. جالب است بدانید که یک قالب فلزی به وسیله ی تسمه هایی از ورقی به قطر 3 یا 4 میلی متر تقویت می‌شود که این موضوع به میزان بارهای وارد بر آن بستگی دارد.

انواع مختلف قالب فلزی

قالب های فلزی بتن انواع مختلفی دارند که براساس نوع کار و فعالیت ساخت و ساز، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به چند مورد از انواع سازه های بتنی فلزی اشاره خواهیم کرد.

  • قالب فلزی لبه 5
  • قالب فلزی لبه 6
  • قالب فلزی جدول
  • قالب فلزی تیرچه
  • قالب فلزی گرد
  • قالب فلزی ستون دو تکه
  • قالب فلزی ستون چهار تکه

نحوه ساختن بستن قالب فلزی

نکات مهم در مورد انتخاب قالب فلزی

  • از نکات مهم در استفاده از قالب فلزی، توجه به تمیزی، یکنواخت بودن و صاف بودن سطح قالب است در غیر اینصورت وقتی بتن ریزی انجام شود، حفره های ریز و درشت در سطح سازه ایجاد شده و موجب ناهموار شدن سازه می‌شود. برای حل این مشکل معمولا عوامل اجرایی، سطح قالب را با روغن چرب می‌کنند.
  • توجه به داغ بودن قالب های فلزی در فصل گرما، جزو نکات مهمی است که باید مدنظر قرار داده شود زیرا این داغ بودن علاوه بر اینکه بر صافی بتن و سازه تاثیر دارد، باعث تغییر رنگ آن نیز می‌شود و کیفیت سازه را پایین می‌آورد. بنابراین حتما باید از خنک بودن قالب در فصل گرما اطمینان داشت.

سازه های بتنی قالب فلزی

سازه بتنی بسیار عام و مشترک است یا شاید متداول ترین نوع بنای مدرن است. این نوع بنا چهار چوب و اسکلت بتنی دارد. به قطعه و اجزای این چهارچوب (تیر) گفته می شود و به اجزای عمودی ( ستون ) گفته می شود. انسانها روی سطح صاف و افقی بتن که (دال ) گفته میشود راه می روند. میان اینها ستون مهم ترین جزء است زیرا ستون اصلی ترین اساس باربری در بنا است.

اگر شما آسیبی به تیر در یک بنا وارد کنید، این ضربه فقط بر یک طبقه تاثیر خواهد گذاشت.اما ضربه به ستون می تواند کل ساختمان را با خاک یکسان کند. وقتی در تجارت صحبت از بتن به میان می آید منظور بتن مسلح است. نام کامل و اصلی آن بتن سیمانی مسلح است و یا RCC. بتنی است که شامل میل گرد های فولادی یا همان میل گرد های مسلح و یا ربار. این ترکیب به خوبی کار می کند چون در هم فشردگی بتن بسیار قوی،ارزان و در کارگاه ساختمانی آسان تولید می شود و فولاد کشش بسیار بسیار قوی دارد.برای ساخت بتن مسلح ، فرد باید قالب گیری کند که به ان چهارچوب گفته میشود.چهارچوب به بتن مایع شکل می دهد شکلی که ما به آن نیاز داریم.سپس باید به نقشه مهندسی ساختمانی نگاه کند و در میلگردهای مسلح فولاد قرار دهد و با سیم آن ها را به محل مورد نظر گره بزند.به این فولاد گره زده شده قفسه آرماتوری گفته میشود.

وقتی که فولاد کار گذاشته شده باشد فرد میتواند شروع به ساختن بتن کند با مخلوط کردن سیمان، شن ، تراشه های سنگ در انواع سایزها، آب در مخلوط کننده سیمان ،و ریختن این ترکیب در بتن های مایع موجود در قالب های بتن تا زمانیکه به سطح معینی برسد.بتن در طی چندین ساعت سفت و سخت خواهد شد اما ماه ها طول خواهد کشید تا به مقاومت آخرین حد خود برسد.تا آن زمان تقویت شده و مستحکم است.در طول این زمان بتن باید سخت شده باشد و آب روی سطح بتن بریزند.کار آبرسانی برای محیا کردن شرایط برا کنش و واکنش های شیمیایی استفاده میشود.

تعبیه کردن نسخه دقیق یا تناسب هر عنصر سازنده دانش خود را می طلبد.که به آن طرح مخلوط بتن گفته می شود. یک طراح مخلوط خوب با مواد مورد نظر شروع به کار خواهد کرد، عامل های بسیاری را به حساب خواهد آورد و یک طرح مخلوط تفصیلی بوجود خواهد آورد.مهندس کارگاه ساختمانی انواع مختلف مخطلوط را برای اهداف گوناگون در برنامه خود قرار خواهد داد.برای مثال ، اگر جدار بتنی رقیقی را در منطقه غیرقابل دسترسی میریزد باید به جای مخلوط سخت مخلوط قابل جریانی بسازد.

ساخت قالب فلزی بتن

این کار به بتن مایع اجازه خواهد داد تا با گرانش زمین به هر گوشه از چهارچوب واسکلت ساختمان راه پیدا کند.با این وجود برای موارد استعمال ساختمانی یک ترکیب استاندار پیش فرضی تعیین شده است.مثال های عام برای ترکیب های استاندارد بتن م20 ،م30 ، م 40 است.در اینجا اعداد اشاره به مقاومت بتن در n/mm2 و یا نیوتن بر هر میلیمتر مربع است.بنابراین بتن م30 دارای مقاومت تراکم در هر 30 n/mm2 است.یک ترکیب استاندارد ماکسیموم مصالح ریزدانه را تعیین میکند.مصالح ریزدانه تراشه های سنگ استفاده شده در بتن است.اگر یک مهندس بتن M30 / 20 را تعیین کند او بتن M30 با ماکسیموم مقدار مصالح ریزدانه در 20 mm نیاز دارد.این مهندس بتن با مقاومت 20-30n/mm2 نیاز ندارد که این سوء تعییر عامی در بخش هایی از جهان است.

بنابراین سازه با چهار چوب اجزا که مستقیما باهم در ارتباط اند تشکیل می شود.در مذاکره مهندسی این ارتباطات اتصالات گشتاوری نامیده میشود یعنی دو اجزا محکم به هم وصل شده اند.انواع دیگری از ارتباطات وجود دارد شامل اتصالات مفصلی که در سازه های فولادی به کار میرود ،اما در سازه های بتنی در 99 درصد موارد اتصالات گشتاوری وجود دارد.این چهارچوب استحکام زیادی دارد و میتواند بارها و فشارهای گوناگونی را که بر ساختمان وارد میشود را متحمل شود.

انواع گوناگون بار به حالت زیر است:

بار بی پتانسیل :

نیروهای متمایل به پایین در ساختمان از وزن خود ساختمان ناشی میشود که شامل عنصرهای ساختاری ، دیوار، نما و موارد شبیه این است.

بار تحت پتانسیل :

نیروهای متمایل به پایین که از وزن ناشی از ساکنان و لوازم آن ها شامل اسباب و اثاثیه ، کتاب ها ، و غیره است.عموما در قواعد سازه ای یا مهندس ساختمانیطرح هایی برای تحمل این بارها یا بزرگتر از آن تعیین شده است.این بارها در استفاده از فضا نوسان دارند برای مثال همه این عوامل بستگی به این دارد که آیا ساختمان مسکونی است ،اداری و یا صنعتی.

به طور معمول قاعده برای تحمل باهای تحت پتانسیل به شرح زیر است :

  • مینیموم 200kg/m2.مسکونی
  • مینیموم 250kg/m2.اداری
  • مینیموم 1000kg/m2.صنعتی.که معادل 1 تن بر m2 است.
  • این بارهای تحت پتانسیل بار تحمیلی نیز نامید میشوند.

بار جنبشی:

به بارهای وارد بر پل یا زیرسازه گفته میشود و به علت ترافیک شامل ترمز کردن و سرعت بخشیدن بارها است.

بارهای بادی:

این یک عامل بسیار مهم در طراحی است به خصوص برای تمام بناها و بناهایی با سطح پوشش بزرگ.بناها برای مقاومت در برابر باد روزانه تعبیه نشده اند بلکه برای مقاومت در برابر شرایط اکستریم و افراطی که شاید هر صد سال یکبار رخ دهد.به این طراحی طراحی سرعت باد گفته میشود و در قواعد ساختمانی تعیین شده است.یک بنا عموما میتواند نیروی باد 150kg/m2را تحمل کند.این اندازه میتواند با حساب مجموع نیروی سطح پوشش ساختمان قابل توجه باشد.بارهای زلزله ای: در وقوع زلزله زمین با شدت ساختمان ها را در دو جهت عمودی و افقی تکان می دهد.مثل وقتیکه یک اسب نر سوارکار را در ورزش مسابقه سواری اسب تکان میدهداین بار میتوناد باعث فروریختن ساختمان شود.هرچقدر ساختمان بزرگتر باشد نیروی بیشتری بر آن وارد میشود.مهم است بدانیم که هم باد و هم نیروی وارده زلزله در جهت افقی است.نیروی گرانش زمین که ساختمان آنرا تحمل می کند در جهت عمودی است.

سازه بتنی روی پی ساختمان تکیه می کند و نیروهای وارده بر روی ساختمان یا از ساختمان را به زمین منتقل می کند.دیگر اجزای مهم سازه بتنی به شرح زیر است.دیوارهای برش از عنصرهای مهم ساختمان های بلند است.دیوارهای برش را در ساختمان های بلند به کار میبرند.دیوارهای برش ستون های بزرگی هستند که ضخامتشان به 400mmبا طول 3 متر هستند.این ویژگی ها باعث میشود که آنها دیوار به نظر برسند تا ستون .این نقش در ساختمان کمک می کند تا ساختمان در برابر نیروهای افقی مانند بار باد یا زلزله مقاومت کند.عموما ساختمان ها در برابر نیروهای عمودی مانن گرانش زمین توانا هستند.

دیوارهای برش بارهای عمودی را نیز تحمل می کنند.اما نکته مهم اسنجاست که بدانیم این دیوارها بار افقی را در جهت اندازه طول بردار دیوار رانیز تحمل کنند.اما این دیوارها در ساختمانهای کوتاه مورد نیاز نیست.

بدنه آسانسور جعبه عمودی شکل است که آسانسور میتواند به وسیله ان بالا و پایین برود.به طور معمول هر آسانسور به وسیله جعبه بتنی شکل خود در حصار قرار داده شده است.میله استوانه ای ساختار بسیار مناسبی برای تحمل بار افقی و حمل بار عمودی است.سازه های بتنی مستحکم و اقتصادی هستند.تقریبا هر ماده لازم برای دیوار می توناد در ان به کار برده شود.مواد سنگین شامل آجر دیوار بنا ، بلوک بتنی و یا سنگ است.مواد سبک شامل دیوار لایه گچی ساخته شده از فولاد سبک یا تیرهای چوبی با پوشش فلزی است.اولی ها یعنی سنگین ها برای محوطه ها و سازه های سنگین ، امن ، ضد صدا به کار می رود.اما دومی ها یعنی سبک ها برای سازه ها و دیوارهای قابل انعطاف و سبک وزن استفاده میشود.

وقتی از آجر یا بلوک بتن استفاده میشود باید کل سطح را گچ کاری کرد.آجر یا بتن با گچ کاری میتواند عمر بیشتری داشته باشد.سازه های بتنی میتواند با هر پوششی پوشانده شود.پوشاننده های عام شیشه ، آلومینیوم ، پانل ، ورقه های سنگ ، و نماهای سرامیکی هستند.این ساختارها برای تحمل بارهای سنگین طراحی شده است.حتی میتوان آنها را با دیوارهای بنای سخت سنگ یا آجر پوشاند.

جنس و انواع قالب فلزی بتن

یکی دیگر از سوالات رایج افرادی که می‌خواهند با سازه های بتنی و قالب بندی آن‌ها آشنا شوند درباره‌ی جنس قالب فلزی بتن می باشد. اصولا این قالب ها در انواع فولادی ساخته می‌شوند. برای اینکه قالب های فلزی محکم و مقاوم باشند و به مرور زمان دچار شکاف نشوند، اصولا بدون درز طراحی و تولید می شوند.
همچنین لازم به ذکر است، قالب های فلزی فولادی که در انوع مرغوب، باکیفیت و مقاوم تولید می‌شوند، توسط روش های مختلفی نظیر گالوانیزاسیون آبکاری می‌شوند و در برابر زنگ زدگی، فرسایش و پوسیدگی مقاومت فوق العاده بالایی دارند.

قالب فلزی بتن برای سنگفرش

قالب های فلزی بتن مورد استفاده برای سنگفرش بهترین گزینه برای اتوبان ها، خیابان، باند های هواپیما ، محوطه بار گیری هواپیما، مناطق تاکسی رو است. مناسب سنگ فرش از فولاد کربن ساخته شده است. قفل های پهلوی قالب فلزی مخصوص کار سنگین در انتهای قالب باعث هموار بودن و صافی جاده ساخته شده به وسیله قالب فلزی می شود.در انواع متنوع سایز ها موجود است.

قالب های فلزی بتن مانع یا حصار:

این قالب های فلزی مخصوص سلیقه های خاص است و از فولاد کربن ضخیم ساخته شده است. قالب فلزی مانع برای فضاهای آزاد و مکان های کوچک طراحی شده است و برای شکل دادن بتن به صورت دلخواه و سفت و سخت با قفل به هم متصل شده اند. هیچ مهار بند فرعی به این قالب فلزی وصل نشده است و در نتیجه برای آمد و شد کارگران مانعی وجود ندارد شکل های مخصوص کار سنگین قالب فلزی دو صفحه در انتها صفحه ی خرپاها پنج گوشه دارد.

قالب فلزی بتن برای آب رو کنار خیابان و جدول :

هر دو این قالب های بتن فلزی با قابلیت جمع شدن می توانند برای هر اندازه ای قابل تغییر باشند.
این قالب ها می توانند با شیار یا بدون شیار در فاصله یک فوت باشند.

قالب های فلزی بتن پیاده رو:

قالب های فلزی پیاده رو طولشان 10 فوت و دارای فرو رفتگی در قسمت میخ چوبی گاوه است. این قالب فلزی از فولاد کربن برای مقاومت و دوام چندبرابر ساخته شده است. این نوع از قالب دارای قابلیت جمع شدن برای راحتی در حمل و نقل و انبار است. برای ساخت سازه محکم و بادوام فقط دو میله چوبی در هر ده فوت نیازمند است.

مزایای ساختمان های فلزی

  1. مقاومت بالا: مقاومت فولاد بالا بوده و نسبت مقاومت به وزن آن از بتن بزرگ تر است . این موضوع در ساختمان های مرتفع و ساختمان هایی که بر روی زمین های سست احداث می شود ، از اهمیت بیشتری برخور دار است . اگر مناطقی تحت نیروی کششی قرار گرفته و بتن مسلح نشده باشد تخریب می شود .
  2. خواص ارتجاعی: به علت همگن بودن فولاد خواص ارتجاعی محاسباتی آن با تقویت بسیار خوبی مصداق عملی دارد . فولاد تا محدوده وسیعی از تنش ها از قانون هوک به خوبی پیروی می کند .
  3. ضریب نیروی لرزه ای: در قالب بتنی مسلح به علت وزن بیشتر ضریب نیروی لرزه ای از قالب فلزی بزرگ تر است .
  4. شکل پذیری : یکی از خواص مهم مصالح فلزی شکل پذیری آنها است . فلزات قادرند تمرکز تنش ، نیرو های دینامیکی و ضربه را تحمل کنند ، در حالی که بتن ترد و شکننده است و در مقابل این نیرو ها ضعیف است .
  5. خواص یکنوخت : فولاد در داخل کار خانه و تحت نظارت دقیق تهیه می شود ، به همین خاطر یکنواخت است . این به نوبه خود منجر به صرفه جویی مصالح می شود .
  6. دوام : دوام فولاد بسیار بالا است . اگر از ساختمان های فلزی نگهداری خوبی کنند ، برای سالیان متمادی قابل استفاده خواهد بود .
  7. وزن کم : میانگین وزن اسکلت فولادی 250 تا 390 کیلوگرم در هر متر مربع است و یا 80 تا 130 کیلوگرم در هر متر مکعب است . در حالی که ساختمان های بتنی بین 480 تا 780 کیلوگرم در هر متر مربع یا 160 تا 250 کیلوگرم در هر متر مکعب هستند .
  8. پیوستگی مصالح : قطعات فلزی به دلیل پیوستگی مصالح همگن هستند ولی در قطعات بتنی در هر لرزه به پوشش بتنی روی میلگرد صدمه وارد می شود و ترک بر می دارد و احتمال دارد در پس لرزه یا زلزله بعدی تخریب شود .
  9. اشغال فضا : ساختمان های فلزی از نظر ستون ها ، تیر ها ، ارتفاع و ابعاد کوچک تر از ساختمان های بتنی هستند .
  10. سرعت اجرا : سرعت نصب قطعات فلزی نسبت به قطعات بتنی بسیار بالا است .

معایب ساختمان های فلزی

  1. ضعف در برابر حرارت : مقاومت فلز با افزایش دما کاهش می یابد . اگر دمای اسکلت فلز به حدود 600 درجه سانتی گراد برسد تعادل ساختمان به خطر می افتد .
  2. خوردگی فلز : ساختمان های فلزی در مقابل عوامل جوی دچار خوردگی می شوند و مخارج نگهداری و محافظت آن زیاد است .
  3. تمایل قطعات فشاری به کمانش : با توجه به اینکه تعداد قطعات فلزی زیاد و ابعاد آن کوچک است ، کمانش در آنها زیاد است و این یک نقطه ضعف است .
  4. جوش نا مناسب : استفاده از پیچ و مهره و تهیه قطعات در کار خانه اقتصادی و فنی است . استفاده از جوش برای اتصال قطعات ، مهارت کم جوشکاران ، قدیمی بودن ماشین آلات و گرن بودن هزینه جوش بزرگ ترین ضعف اسکلت های فلزی است .

عایق قالب فلزی

قالب فلزی قالبی هستند که درون آنها بتن یا در موارد ریخته گری رزین های قابل ارتجاع ریخته می شود . این قالب ها عایق

قالب بندی فلزی

قالب بندی فلزی در قالب فلزی بتن برای احداث یک سازه بتن آرمه، باید بتن خمیری در قالبهایی ریخته شود تا پس از پر کردن

انواع قالب بتن

انواع قالب بتن

انواع قالب های بتن 1.قالب چوبی سنتی : قالب بتن در کارگاه ساختمانی از جنس چوب یا تخته سه لایه و یا تخته ی خرده

مزایای قالب فلزی بتن

مزایای قالب فلزی بتن

مزایای قالب فلزی بتن استاندارد وزن یک فوت مربع بتن 150 پوند است.برای مثال نمونه نوعی یک پروژه بتن نیاز به هزاران هزار فوت مربع

انواع قالب بتن

روش قالب بندی بتن

در هنگام ساخت قالب فلزی بتن ما از روش های زیر استفاده میکنیم تا قالب فلزی به صورت اصولی ساخته شود . روش زیر برای

قالب فلزی بتن

طراحی قالب فلزی بتن

برای طراحی قالب فلزی بتن باید با محاسبات دقیق گام های اساسی طراحی را رعایت کرد . این گام ها عبارت اند از : 1-

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟