ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

مزایای قالب فلزی بتن

مزایای قالب فلزی بتن

مزایای قالب فلزی بتن

استاندارد وزن یک فوت مربع بتن 150 پوند است.برای مثال نمونه نوعی یک پروژه بتن نیاز به هزاران هزار فوت مربع بتن دارد.وزن این مقدار بتن باید به وسیله قالب بتن متحمل شود و برای همین است که اکثر قالب های بتن از فلز یا چوب سفت و سخت ساخته شده است.

در سال های اخیر پیشرفتهای چشمگیری در تولید قالب های بتن از جنس پلاستیک ، فایبر گلاس و رزین حاصل شده است اما در هزینه و مقاومت این مصالح در برابر نقش چوب و فلز کمی جای تردید وجور دارد.قالب های بتن بسته به اینکه در کجا و چگونه استفاده خواهند شد طبقه بندی می شوند.مناسب ترین قالب برای پروژه بخصوص معمولا با مقدار جریان، حجم قالب بتن و فشار و وزنیکه قالب بتن باید تحمل کند سنجیده می شود.

برای مثال قالب بتن مورد استفاده برای پروژه های عمرانی مسطح مانند ( حیاط ،ورودی ، پیاده رو یا جاده ) از 3 تا 12 اینچ متغیر است.

چون حداکثر مقدار بتن در زیر بنای پروژه های عمرانی مسطح مورد استفاده قرار میگیرد.قالب های چوبی یا فلزی به علت تمحل وزن زیاد برای قرارداد های عمرانی بزرگ یا اتوبانسازی مورد استفاده قرار میگیرند. برای تحمل وزن هزاران هزار پوند بتن قالب بتن ( برای ساخت پایه پل یا پی ساختمان های بلند )باید ازتفاعی در حدود 12 تا 20 فوت داشته باشد.

به سبب این که این مقدار انبوه وزن باید در این قالب بتن ها تحمل شود این قالب ها اکثرا باید از فلز فولاد ساخته شود.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟