ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

مصرف ضد یخ بتن

مصرف ضد یخ بتن

990072-500x497

ضد یخ بتن راهی مناسب برای جلوگیری از ترک خوردگی بتن

پروژه ساخت و ساز با توجه به شرایط نامساعد آب و هوا می توانند به تاخیر بیافتند . برخی از پروژه های عمرانی در شرایط آب و هوایی سرد به علت اینکه بتن یخ زده و این یخ زدگی منجر به ترک خوردگی و از بین رفتن ساختار بتن می شود کارگاه را تعطیل می کنند . در صورتی که می توان با انجام تمهیداتی از این کار جلوگیری نمود برای مثال یکی از راه های استفاده از ضد یخ بتن می باشد . مصرف ضد یخ بتن در کنار رعایت موارد مانند گرم نگه داشتن سطح بتن می تواند تا حد زیادی این مشکل را حل کند .
این مشکلات در روزهای گرم سال هم به وجود دارد و در فصل تابستان هم دغدغه تاخیر در زمان گیریش بتن وحود دارد که در این زمان نیز از دیرگیر کننده های بتن استفاده می شود .
براساس استاندارد های موجود هوای سرد به هوایی گفته می شود که سه روز متوالی بر هوای محل پروژه شرایط زیر حاکم باشد .
۱- میانگین دمای هوای شبانه روز از ۵+ درجه سانتیگراد کمتر باشد.(منظور از میانگین دمای هوای شبانه روز ، میانگین حداقل و حداکثر دما در طول ۲۴ ساعت می باشد)
2- در نیمی از ساعات شبانه روز دمای هوا از بالاتر ۱۰+ درجه سانتیگراد نرود.

در مصرف ضد یخ بتن باید سعی شود نکاتی که در ادامه بیان می شود رعایت شود تا حداکثر بهره وری را به ارمغان آورد .
1- در صورت امکان آب و مصالح را قبل از مصرف گرم کرد . این کار را می توانید با صحبت با کارخانه بتن و درخواست از آنها به انجام برسانید .
2- تعبیه موادی برای گرمازایی و یا ایزولاسیون حرارتی (مانند لایه های پشم شیشه یا کاه ) در کارگاه تان .
3-باید توجه شود که به هیچ وجه بتن را روی سطحی که یخ زده است نریزید . قبل از بتن ریزی سطح را با روش های گرمایی یخ زدایی نمایید .
4- در مناطقی که بتن نازک تر است بتن را بیشتر محافظت کرد . زیرا امکان یخ زدگی بیشتر است .
5- بتن را در مقابل کاهش ناگهانی دما محافظت کنید .
6- همواره سعی کنید دمای بتن را در نقطه ای بالای 5 درجه حفظ کنید تا مقاومت لازم به دست آید .
7- استفاده از ضد یخ که به عنوان یک ماده زودگیر می باشد می باشد روش بسیار مناسبی می باشد . استفاده از ضد یخ بتن موجب می شود بتن مورد استفاده در زمین کمتری به مقاومت بالاتری تبدیل شود و دچار یخ بستگی ، تخریب و یا ترک خوردگی نشود .
8- بهترین نوع ضد یخ بتن بر پایه نیترات می باشند ، که کاملا بدون ضرر می باشند .
9- در هنگام مصرف ضد یخ بتن به نوشته روی بسته بندی توجه نموده و مطابق آن پیش روید . به میزان مساوی با ضد یخ مصرفی از مقدار اب طرح اختلاط بتن کاسته شود ،‌تا آب آزاد داخل بتن بیهوده افزایش پیدا نکرده و نهایتاً یخ بستگی و کاهش مقاومت را در پی نداشته باشد .

همان طور که تاکنون نیز بیان شد ، مصرف ضد یخ بتن نیاز به رعایت نکاتی دارد که رعایت آنها موجب بهبود عملکرد ، و افزایش کارایی و کسب نتیجه مورد انتظار می شود . تبریز صنعت به عنوان یک شرکت معتبر در زمینه صنعت به فروش ضد یخ بتن فعالیت دارد . شما برای اطلاعات بیشتر در زمینه مصرف ضد یخ بتن و خرید ضد یخ بتن می توانید با شماره 04132858192 تماس بگیرید .

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟