ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

تخته روسی در معماری ساختمان

 

تخته روسی

تخته روسی در معماری ساختمان

از موادی که از گذشته تا حال در معماری و ساخت خانه ها استفاده می شده محصولات چوبی بوده است که شامل انواع زیادی می شود و با توجه به محل استفاده آن انتخاب و به کار برده می شد. چوب درختان بعد از بریده شدن باید به الوار و تخته چوب تبدیل شوند . یکی از تخته های رایج تخته روسی می باشد که برای سفارش در ابعاد و اندازه مختلف می توانید با ما تماس بگیرید .

همان طور که بیان شد یکی از موارد کاربرد تخته روسی در معماری ساختمان است از چوب در ساختمان سازی در موارد زیر استفاده می شود :

استفاده از چوب برای تولید مصنوعات چوبی

برای کارهای کمکی مانند چوب بست ، قالب سازی و ..

استفاده از چوب برای اعضای باربر

استفاده از چوب مانند تخته روسی برای نماسازی و تزیین

و…

تخته روسی

در هنگام استفاده از چوب یا  تخته های به کار رفته در ساخت و ساز برای مثال تخته روسی باید به  نوع چوب ، جهت الیاف چوب ، مقدار رطوبت ، شرایط نمونه گیری چوب ، محل رویش ( تخته روسی از چوب جنگل های روسی تهیه می شود ) ، درجه حرارت و دیگر موارد توجه شود .

 

از ویژگی های یک چوب خوب هم می توان به رنگ و زیبایی آن ، اکوستیک بودن ، ظرفیت حرارتی ، عایق بودن در برابر حرارت ، ضریب سختی آن ، و قدرت انعطاف لازمه و شکل پذیری آن و وزن آن اشاره کرد .

وزن پایین چوب ( تخته روسی )  نسبت به مصالح ساختمانی از مزیت های آن می توان برشمرد که در عین سبک بودن و راحتی نصب ، مقاومت بسیاری نیز در برابر زلزله و باد دارد .همین مزایا موجب رواج استفاده از آنها در مکان هایی مانند راه آهن و بزرگراه ها شده است .

همچنین چوب به علت اینکه رسانا نیست می تواند از مبادله گرما و سرما بین فضای بیرون و درون جلوگیری به عمل آورده و از این طریق موجب صرفه جویی شود .

از لحاظ مالی نیز استفاده از چوب مقرون به صرفه می باشد زیرا هم رنگ آن دارای ثبات است و هم هزینه تعمیرات آن به نسبت سایر مصالح پایین تر است . علاوه بر این شما می توانید تخته چوب روسی با مناسب ترین قیمت را از تبریز صنعت تهیه نموده و با وجود کیفیت بالای آن سالها از آن استفاده نمایید .

با توجه به افزایش جمعیت بر اهمیت ساخت و ساز صحیح ساختمان ها  افزوده می شود  ، زیرا ساختمانها رفته رفته به عنوان جزیی از طبیعت محسوب شده و باید بیش از پیش در طراحی و ساخت آنها دقت کرد و از مصالحی برای ساخت آنها استفاده جست که علاوه بر مبحث مقاومت  و زیبایی کمترین ناسازگاری را با محیط طبیعی داشته باشند . بنابر موارد و مزایای که برای چوب بیان شد می توان گفت چوب یا تخته هایی مانند تخته روسی که در ساخت و ساز به کار می روند به عنوان مصالحی پایدار و ماده ای تجزیه پذیر به عنوان پرکاربردترین عناصر در محیط اطراف ما می باشد .

برای خرید انواع تخته روسی تبریز با مناسب ترین قیمت با ما تماس بگیرید .

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟