ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن

ضد یخ بتن

با سرد شدن هوا و بروز مشکلات ناشی از آن ، تمهیداتی باید در زمینه بتن ریزی انجام پذیرد که استفاده از ضد یخ بتن یکی از این موارد می باشد که در ادامه به آن می پردازیم . با سرد شدن هوا دمای بتن کم شده که موجب می شود سرعت واکنش بتن با آب کند شود این عمل باعث می شود بتن زمان گیرایش طولانی تری داشته باشد . به علت یخ زدگی بتن مقاومت آن پایین آمده و در صورت استفاده نکردن از ضد یخ بتن ، بتن ترک خورده و از بین می رود .

برای این منظور از روش هایی استفاده می شود برای مثال گرم نگه داشتن آب و مصالح . این روش به علت زحمت زیادی که به دنبال دارد کارایی بالایی ندارد . روش دیگر افزودن روان کننده زودگیر به بتن می باشد . یکی دیگر از روش هایی که کارایی بالایی داشته و دارای مزایای بسیاری می باشد استفاده از ضد یخ بتن است .

ضد یخ ترکیبی پودری برای افزایش سرعت ساخت بتن توسط یک فرمول توسعه یافته می باشد.
با افزودن ضد یخ بتن و انجام واکنش هیدراسیون با سیمان که یک واکنش گرما زا است ، گرمایی در مخلوط بتنی ایجاد کرده و مدت زمان ساخت بتن کاهش یافته و تاثیر بسیاری بر سرعت تهیه بتن دارد . لازم به ذکر است ضد یخ بتن می تواند بدون تاثیر بر وضعیت عادی محصول در سرعت تهیه بتن تاثیر بسیاری داشته باشد و این خود یک مزیت محسوب می شود .

ضد یخ بتن به هنگام ساخت و ساز مجتمع های مسکونی , صنعتی و اموزشی در مناطق سرد و فصول سرد سال به هنگام بتن ریزی با بتن مخلوط می شود.ضد یخ بتن برای ییشگیری از یخ زدن بتن در هوای سرد و روزان ساختن بتن و تسهیل کار حین ساخت و ساز است.ضد یخ بتن در اصل دارای یک شتاب دهنده برای واکنش هیدراسیون است در واقع از نام ضد یخ برای افزایش فروش و جلب مشتری استفاده می شود.این ماده زمان گیرایی بتن را در هنگام استعمال برای سازه مورد نظر را افزایش می دهد. از یخ زدگی بتن و عوراض آن جلوگیری می کند.ضد یخ بتن گرمای خاصی به بتن میدهد و مانع یخ زدگی آب در لا به لا ی بتن می شود.

یخ زدن ضد یخ بتن :

ضد یخ بتن شما اگر  یخ زد خوشحال باشید!!در پایه مواد شیمیایی ضد یخ بتن نباید از مواد حاوی کلراید استفاده نمود ,همانطور که می دانید کلراید همان نمک و کلر است  اگر از این دو ماده در ضد یخ بتن استفاده شود بتن مرغوبیت و کیفیت خود را از دست خواهد داد اما اگر ضد یخ بتن شما یخ زد خوشحال باشید چرا که این معلوم می کند ضد یخ شما درای ماده کلراید نیست.

ضد یخ شما اگر یخ بست هرگز آن را روی  حرارت مستقیم قرار ندهید زیرا در مواد و اساس آن دگرگونی بوجود خواهد آمد  پس در هنگام یخ زدن ضد یخ بتن آن را در دمای اتاق قرار دهید.

ضد یخ بتن انواع مختلفی دارد و کاربرد و نحوه ی استعمال آن ها بستگی به نوعشان دارد.در نظر داشته باشید که مقدار نسبی بتن و ضد یخ بتن باید به طور دقیق رعایت شود تا از کارایی ضد یخ بتن اطمینان حاصل شود.هرگونه بالا یا پایین بودن میزان ضد یخ بتن سبب کاهش کارایی و تغییر در ساختار بتن می شود.

یکی از معایب ضد یخ بتن این است که سبب کاهش مقاومت بتن می شود.این کاهش مقاومت به سبب ایجاد حباب های ریز داخل بتن بوسیله ضد یخ بتن است.

از ضد یخ در بتن ریزی در هوای سرد در دمای +5 تا -15 درجه استفاده می شود . البته باید توجه شود که مصرف ضد یخ بتن فقط یک اقدام تکمیلی می باشد و نباید سایر تمهیدات بتن ریزی را فراموش نمود .
با توجه به کاربرد مد نظر شما می توانید از ضد یخ بتن مناسب استفاده نمایید .

ضد یخ بتن
انواع ضد یخ بتن :

ضد یخ بتن به طور کلی در دو نوع ضدیخ بتن پودری و ضد یخ بتن مایع در بازار موجود است .

ضد یخ بتن پودری : این نوع ضد یخ همان طور که از نامش پیداست پودری است متشکل از ترکیب نمکهای معدنی و کلسیم کلرید . از ضد یخ بتن پودری برای بتن های مسلح نمی توان استفاده نمود .

ضد یخ بتن مایع : این ضد یخ نیز که بر افزایش حرارت و افزایش سرعت گیرایی بتن تاثیر بسیاری دارد از نیتریت سدیم و کلسیم تشکیل یافته است . از تفاوت های این نوع ضدیخ با نوع قبل قابلیت استفاده از آن در بتن های مسلح است .

نحوه استفاده از ضد یخ بتن 

به ازای هر 100 کیلوگرم، 1 تا 2 کیلوگرم ضدیخ به همراه مواد ترکیبی دیگری چون سیمان،خرده سنگ و آب اضافه کنید. تمامی این مواد را به مدت چند دقیق خوب با هم مخلوط کنید تا یک ملات یک دست بدست آید.

مزایای استفاده از ضد یخ بتن :

جلوگیری از آسیب به بتن در عملیات بتن ریزی در هوای سرد

کنترل و جلوگیری از تغییر دمای سریع در بتن

جلوگیری از ترک خوردگی بتن

عدم کاهش مقاومت بتن در هوای سرد

ترخیص سریع و ایمن محصول

جلوگیری از احتمال یخ زدگی بتن

ضد یخ بتن

بسته بندی ضد یخ بتن :

ضد یخ بتن در بسته های 20 و 25 کیلوگرمی موجود است بنابر سفارش مشتری این مقدار تغییر کرده و بنابر نیاز عرضه می شود .

نکات قابل توجه در استفاده از ضد یخ بتن :

در هنگام استفاده از ضد یخ بتن برای اینکه ضد یخ تاثیرگذاری خود را داشته باشد و موثر واقع شود باید به نکاتی توجه نمایید . برخی از این موارد در ادامه بیان شده اند که برای اطلاعات بیشتر با ما تماس گرفته تا کارشناسان ما شما را در این راه راهنمایی نمایند .

  • در هنگام مصرف آن با یک متخصص مشورت نموده و سپس اقدام به این کار نمایید .
  • به نوشته روی بسته بندی توجه نموده و بیش از مقدار نوشته شده مصرف نکنید چون ممکن است اثرات بدی داشته باشد .
  • ضد یخ بتن را به ترکیب آب نیافزایید .
  • در صورت آسیب دیدن بسته بندی از آن استفاده نکنید .
  • برای خرید ضد یخ بتن با مناسبترین قیمت می توانید با کارشناسان تبریز صنعت تماس گرفته تا از راهنمایی در زمینه خرید ضد یخ بتن هم بهره مند شوید .

علاوه بر استفاده از ضد یخ، راه های دیگری برای جلوگیری از یخ زدگی بتن وجود دارد که می توانید با رعایت کردن آنها از یخ زدگی و آسیب رسیدن به بتن خودداری کنید:

  1. گرم نگهداشتن مصالح و آب بتن

در این روش آب مخلوط بتن و باقی مصالح را گرم می کنند تا از یخ زدگی آن جلوگیری شود. این فرآیند روشی ناکارآمد به دلیل زحمت بالا، وقت گیری، هزینه آب بالا، نیاز به گرم کردن مداوم و کارآیی پایین آن می باشد و استفاده از این روش برای جلوگیر از یخ زدگی بتن توصیه نمی گردد.

2. روان کننده زودگیر

می توان به جای استفاده از ضدیخ بتن از روان کننده های زودگیر نیز بهره برد، اما باید به این نکته توجه کرد که زودگیر ها بیشتر برای تسریع گیرایی بتن مورد استفاده قرار می گیرند و ضدیخ ها به دلیل کاهش نقطه انجماد بتن و افزایش فرآیند هیدراسیون، برای جلوگیری از یخ زدگی بتن!

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟