ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

عایق قالب فلزی

قالب فلزی قالبی هستند که درون آنها بتن یا در موارد ریخته گری رزین های قابل ارتجاع ریخته می شود . این قالب ها عایق هستند و سطح آن توسط یک لایه نازک فلزی پوشیده شده است . این لایه از گرما و مواد عایق پوشیده شده است .  قالب فلزی معمولا از مواد فلزی مانند آهن ، فولاد ، فولاد ضد زنگ و آلیاژ های آلومینیومی یا برنج ساخته می شود ، چنین مواد فلزی هدایت حرارتی خوبی دارند و به همین دلیل در ذوب رزین های قابل ارتجاع بسیار سود مند هستند و به همین دلیل سرعت کار بالا می رود .

رزین سرد در سرعت بالا به دلیل حرارت بالا در هنگام تزریق به داخل حفره قالب به سرعت جامد می شود و یک لایه نازک غیر یکنواخت به روی سطح قالب فلزی ایجاد می کند ، که در نتیجه ظاهر معیوبی ایجاد می کند . لایه جامد به تدریج ضخیم می شود ، بنابراین سطح قالب فلزی برای عبور باقی مواد کوچک تر می شود و این کار باعث کاهش قابل توجهی از فشار در داخل حفره می شود . برای جبران این مشکل فشار تزریق رزین باید افزایش یابد ، این کار باعث افزایش فشار بستن قالب و آن نیز باعث هزینه بالا تر تجهیزات می شود .

قالب فلزی به دلیل خواص مصالح به کار رفته ، عایق صوتی ، حرارتی و رطوبتی مناسبی برای ساختمان محسوب می شوند و همچنین مراحل ساخت را ساده تر کرده و سرعت اجرای ساخت ساختمان را افزایش می دهد . اگر هنوز قالب فلزی ساختمان را نساخته اید یا حداقل پانل ها را کار گذاشته اید ، اضافه کردن عایق مانع تابش ، خیلی موثر است . فلز ، انتقال دهنده گرما است . پانل های فلزی نیز گرما را انتقال می دهند و این امر در هوای گرم تر ارزش بیشتری دارد . به وسیله نصب عایق مانع تابش بین اسکلت ساختمان ، پانل ها از انتقال گرما به سیستم ساختمان پیش گیری می کنند .

بر این اساس ما باید تحقیقات گسترده ای را در مورد قالب فلزی بتن این عناصر ( هسته عنصر ، قالب ضد ضربه و … ) داشته باشیم . پس از آزمایشات فراوان در سطح قالب یک لایه فلزی نازک و یک لایه عایق حرارتی بر روی سطح داخلی لایه فلزی تشکیل شد . این کار بدون مشکل و رضایت بخش بود . این عایق حرارتی باعث شد تا در ساختمان ها هنگام تابش مانع ورود حرارت به داخل ساختمان شود . عایق صوتی و ضربه گیر نیز مانند همین عایق حرارتی می باشد .

استفاده از عایق صوتی باعث بهبود صدا در یک اتاق می شود یعنی اتاق بدون پژواک می شود . باعث کاهش سر و صدا ، کنترل سر و صدا و محدود کردن صداهای ناخواسته است .

سیستم ساخت و ساز بتنی به روش قالب تونلی

این روش بیشتر در انبوه سازی و بلند مرتبه سازی است . این روش یکی از بهترین روش های صنعتی است و در کشور هایی که با مشکل زلزله رو به رو هستند ، مورد توجه قرار گرفت . در این سیستم از دیوار ها به عنوان عناصر باربر ساختمان استفاده می شود .

قالب تونلی باعث کاهش زمان ، کاهش هزینه و افزایش کیفیت کار در مقایسه با ساخت سنتی می شود . این سیستم باعث افزایش طول عمر ساختمان ، کاهش اتلاف مصالح و کاهش نیروی انسانی می شود . به دلیل امکان طراحی مدولار عملیات ساختمانی به بخش های کوچک تر ، به اندازه هایی که بتن ریزی روزانه را امکان پذیر نماید تقسیم می شود .

سیستم قالب تونلی موجب کاهش هزینه و کوتاه نمودن دوره ساخت می شود . با توجه به سنگین بودن قطعات قالب ، دیوار وسقف ، جرثقیل و دیگر امکانات سنگین برای نصب الزامی است . امکان استفاده مجدد قالب ها و قطعات در یک دوره زمانی 24 ساعته است . بدین صورت که پس از بتن ریزی قالب باز شده و تنها پایه های اطمینان در زیر سقف باقی می ماند و بنابراین هر روز عمیات قالب بندی و آرماتور بندی و بتن ریزی بدون وقفه انجا می شود .

با این ویژگی امکان بتن ریزی سطحی در حدود 400 متر مربع در روز وجود دارد . از نظر کیفیت ، به دلیل بتن ریزی همزمان دیوار و سقف وعدم اتصال سرد و یکپارچگی اعضا و اتصالات آنها در روش قالب تونلی عملکرد سازه در برابر زلزله بسیار بهبود می یابد . به دلیل یکپارچه بودن قالب ها و طراحی مدولار آن و هم پوشانی اکثر عملیات اجرایی با یکدیگر و سرعت در عملیات اجرایی نسبت به سایر روش های اجرایی ، اجرا به روش قالب تونلی باعث کاهش نیروی انسانی و درنتیجه کاهش ریسک ها و خطرات احتمالی در حین اجرا می شود .

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟