ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

تخته قالب بندی

تخته قالب بندی

تخته قالب بندی در ساختمان های بتنی دارای کاربرد بسیاری می باشد . در ساخت ساختمان بتنی ، بتن قبل از سفت شدن روان می باشد و برای شکل گیری نیاز به قالبی دارد که در آن قرار گیرد و به شکل آن تبدیل شود .

IMG_5184
در گذشته برای این کار از تخته قالب بندی استفاده می شد و بتن را در قالب بندی چوبی قرار می دادند اما امروزه قالب بندی فلزی هم به وجود آمده که موجب شده استفاده از تخته قالب بندی نسبت به گذشته کاهش یابد . اما هنوز از تخته قالب بندی استفاده می شود .
امروزه تخته های قالب بندی در اجرای دال های بتنی و تیر بتنی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد .
استفاده از تخته قالب بندی دارای مزایایی نسبت به قالب بندی فلزی می باشد . از جمله این موارد می توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد . قیمت تخته قالب بندی نسبت به قیمت قالب بندی فلزی مقرون به صرفه تر می باشد .
سرعت اجرا نیز از جمله مزایا آن محسوب می شود . جابه جایی تخته قالب بندی به علت وزن سبک آن راحت تر می باشد .
در رابطه با طول عمر تخته قالب بندی هم باید توجه کرد که بستگی به نحوه استفاده و مراقبت آن دارد و در صورتی که شما مطابق با دستورالعمل از این تخته ها استفاده نمایید می توانید عمر آن ها را افزایش دهید .
تخته قالب بندی چون نقش مهمی در شکل گیری ساختمان دارد باید از جنس مرغوبی خریداری شود . جنس نامرغوب تخته قالب بندی می تواند ضررات بسیاری وارد کند .

به عبارتی دیگر در صورتی که جنس این تخته مناسب نباشد و تحمل وزن بتن را نداشته باشد ، و در برابر رطوبت مقاومت نداشته باشد ، در برابر وزن بتن تغییر شکل می دهد که این تغییر موجب تغییر شکل بتن هم می شود . همچنین گاها پیش می آید که تخته ای که تحمل وزن بتن را در حین سخت شدن نداشته است واژگون شده و خساراتی را به وجود آورده است .
تخته قالب بندی در حین عملیات بتن ریزی در تماس مستقیم با آب بتن می باشد و این امر می تواند موجب مکیدن آب بتن و به دنبال آن فاسد شدن بتن شود برای جلوگیری از این کار سطح تخته قالب بندی را قبل از بتن ریزی با روغن مخصوص معدنی خنثی شده پوشش می دهند . این روغن مانع از انجام واکنش بین تخته و بتن می شود . همچنین عملیات جداسازی تخته از بتن را سهولت می بخشد .
در حین عملیات بتن ریزی و قالب بندی میخ های زیادی بر روی تخته ها کوبیده می شود . این مورد نیز یکی دیگر از مواردی است که موجب می شود به جنس تخته قالب بندی توجه شود .
در ایران معمولا برای قالب بندی از چوب روسی استفاده می شود که دارای کیفیت بالایی است . برندهای دیگری همانند چینی ، مالزی ، اندونزی و … نیز وجود دارند که پیشنهاد ما به شما تخته روسی می باشد . بهتر است در هنگام خرید تخته قالب بندی از بهترین و مرغوب ترین تخته موجود استفاده نمایید .
تبریز صنعت به عنوان شرکتی متخصص در زمینه تولید و عرضه تخته های قالب بندی فعالیت داشته و تخته ها با کیفیت و مرغوب به فروش می رساند . همچنین شما برای اطلاع از قیمت تخته قالب بندی و هر گونه سوال در زمینه قالب بندی با ما تماس بگیرید .

از تخته قالب بندی در چه مکان هایی استفاده می شود ؟

قالب بندی پی ها
قالب بندی ستون
قالب تیرهای اصلی
قالب بندی سقف

باز کردن تخته قالب بندی یا قالب برداری :

معمولا در هر زمان که بتن بتواند وزن خود را تحمل نماید قالب برداری انجام می شود . البته به مواردی نیز بستگی دارد که در ادامه به آن می پردازیم .

قالب برداری در برخی تیر ها و ستون ها زمانی که شکل هندسی آن ها تشکیل شد انجام می شود . اما این زمان برای تیرها و سقف ها به زمان بیشتر و تقریبا 2 تا 4 هفته زمان نیاز دارد .
شرایط جوی نیز در قالب برداری تاثیر گذار می باشد . سرما هوا منجر می شود بتن دیرتر سخت شود .

برداشتن تخته قالب بندی به دقت و توجه نیاز دارد و برای اطلاع دقیق از زمان برداشت در زمان برداشت چند نمونه از بتن را در همان شرایط قرار می دهند .
سپس نمونه ها را آزمایش نموده و در صورتی که نمونه سخت شده بود و مورد تایید بود اقدام به قالب برداری می کنند.
برای این مراحل بهتر است با افراد مجرب در این زمینه مشورت نمایید .

تخته های قالب بندی تبریز صنعت به عنوان یک نمونه با کیفیت و مرغوب در انواع ابعاد و مناسب با پروژه های ساختمانی شما ارائه می شود برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید .

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟