ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور
ارسال سریع بار به تمام نقاط کشور

واتر استاپ پی وی سی | واتراستاپ pvc

واتراستاپ pvc یکی از انواع واتراستاپ ها می باشد که دارای مزایا بوده و روز واتراستاپ با هدف جلوگیری از نشت و عبور آب از درزهای اجرایی و انبساطی و مقاطع قطع بتن ریزی طراحی شده که بسته به نوع مقطع مورد کاربرد و شدت فشار سیال شکل آن تغییر می کند.

خواص و اثرات واتراستاپ pvc :

انعطاف پذیری زیاد

تنوع سایز و اشکال ظاهری

درگیری کافی با بتن

مقاومت کششی زیاد در جهت طولی و عرضی

مقاوم در برابر محیط قلیایی بتن

کارائی آن با عمر بتن برابری دارد.

موارد کاربرد واتراستاپ pvc :

جلوگیری از عبور آب در درزهای اجرایی و انبساطی

سازه های هیدرولیکی

رفع نشت سازه های پایین تر از سطح آب های زیر زمینی

انواع سازه های آبی بتنی

انتخاب نوع و سایز

واتر استاپ پی وی سی در انواع تخت ، حفره دار و کفی تولید می گردند که نوع تخت برای درزهای اجرایی و قطع بتن و نوع حفره دار برای درزهای انبساطی و ژوئن ها و نوع کفی برای آب بندی درزهای انبساطی و اجرایی کف سازه مورد استفاده قرار می گیرند معمولاً عرض واتراستاپ با ضخامت مقطع نصب می بایست برابر باشد و بسته به ارتفاع و حجم سیال و فشار وارده به مقاطع قرارگیری ، شکل ظاهری واتر استاپ مشخص خواهد شد. برای ارتفاع های کم ، واتر استاپ های با ضخامت کم و برای ارتفاع های زیاد و فشار بالا واتر استاپ های ضخیم و دوسر دمبلی استفاده می گردد.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی واتراستاپ pvc :

نوع P.V.C

وزن مخصوص :  gr/cm3 ا1/3

رنگ : زرد ، آبی

درصد ازدیاد طول در جهت طولی : حداقل 375٪

درصد ازدیاد طول در جهت عرضی : حداقل 370٪

دمای ذوب : 380 درجه سانتی گراد

سختی : Shore Aا70

نقطه انجماد : 40- درجه سانتیگراد

روش نصب واتراستاپ pvc  :

واتر استاپ های تخت در محل های پیش بینی شده قطع بتن مورد استفاده قرار می گیرند که نیمی از آن در بتن قدیم و نیمه دیگر دربتن جدید قرار خواهد گرفت.

واتر استاپ های حفره دار در محل های پیش بینی شده درزهای انبساط و ژوئن ها باید به فرمی قرار بگیرند که حفره واتر استاپ پس از بتن ریزی مقطع اول و دوم کاملاً در محل درز قرار گرفته تا در زمان انبساط و انقباض سازه تنش های وارده را به خوبی کنترل نماید.برای ثابت نمودن واتر استاپ در مقاطع از گیره های واتر استاپ استفاده شود و هرگز برای ثابت سازی نوار واتر استاپ آن را سوراخ نکنید زیرا به جهت تغییر تنش در محل سوراخ و فشار بتن هنگام عملیات بتن ریزی واتر استاپ دچار پارگی می گردد. گیره واتر استاپ در هر متر طول واتر استاپ به تعداد حداقل 4 عدد و بصورتزیگزاگ به مقاطع بالا و پایین نوار متصل گردد و نهایتاً با استفاده از سیم آرماتورها را به گیره ببندیم . برای اتصال واتر استاپ ها به یکدیگر از روش جوشکاری واتر استاپ با استفاده از دستگاه جوش و الکترودهای پی وی سی و یا هویه واتر استاپ استفاده فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

تلفن کارخانه
تلفن همراه 1
تلفن همراه 2
× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟